הדפסה אמנותית על קנבס זכוכית אקריליק וגבי מיטה

  • 11
  • 22
  • 33

לא כל הדפסה על קנבס הינה הדפסה אמנותית. עובדה זו הייתה ברורה כבר לראשונים שהחלו לבצע ניסיונות בתחום ההדפסה הדיגיטאלית, וכך החל החיפוש אחר שם מתאים שייחד את ההדפסה האמנותית מ”סתם” הדפסה על קנבס.

בסוף שנות ה 80, היו הדפסות ה”אייריס” (I.R.I.S) נחשבות להדפסות סופר – איכותיות. הדפסות אלו שימשו דפסים בכל העולם כהדפסות לאישור עבודות דפוס כחלק מתהליכי קדם הדפוס. מדפסות ה I.R.I.S שימשו לבדיקת ואישור צבעי ההדפסה לפני הרצת עבודת הדפוס באיכות הנאמנה ביותר לתוצאה הסופית. יחד עם זאת, הדפסי ה I.R.I.S לא נוצרו לשם הצגתם כהדפסי אמנות אלא כמסמך מסחרי ברמה גבוהה מאוד.

עובדה זו הטרידה את מנוחתם של מספר דפסים אשר שאפו ליצור תקן להדפסים האמנותיים שהם החלו להפיק, הדפסים שהיו ברמה גבוהה בהרבה מהדפסי ה I.R.I.S התעשייתיים. כך נולד הצורך ליצור מיתוג ובידול אשר ייחד את ההדפסים האמנותיים משאר החבורה.

וכך, בשנת 1991, בא לעולם המונח ג’יקלה (בצרפתית: giclée). הדבר קרה כאשר ג’ק דוגאן (Jack Duganne ), אחד מראשוני דפסי האמנות הדיגיטאלית בעולם, ביקש לפרסם את התערוכה הקרבה של האמנית דיאן בארצ ( Diane Bartz ) . דוגאן רצה להתרחק ממילים כמו “דפוס דיגיטאלי” או “עיבוד ממוחשב”, ולתת במה לשיטה של הדפסה על קנבס ברמה אמנותית העומדת בפני עצמה.

דוגאן חיפש מילה בצרפתית אשר תסמל ותייחד את שיטת ההדפסה האמנותית של תמונות על קנבס וכך הוא התמקד בהזרקת הדיו המשמשת בבסיסה של הדפסת התמונות האמנותית. פעולת ההזרקה של המזרק בצרפתית קרויה le gicleur דוגאן השתמש בהטיה הנשית שלה la) giclée) על מנת לתאר את המוצר האמנותי כמי שמבוסס על ריסוס הדיו.

כמובן ששמות רבים החלו לצוץ לתיאור הדפסה על קנבס ברמה אמנותית, כגון digigraph שהומצא על ידי Graham Nash ו Mac Holbert אולם לבסוף השתרש הג’יקלה כמונח האוניברסאלי להדפסת תמונות אמנות ברמה הגבוהה ביותר.

כיום, בתי דפוס רבים משתמשים במונח ג’יקלה (או רפרודוקציה) כמונח כללי לתיאור הדפסה על קנבס של עבודת אמנות, אולם בפועל , מספר כללים חייבים להתקיים על מנת שהעבודה תיחשב כהדפסה אמנותית של תמונות:

1. הדפסה על קנבס או על נייר פיין ארט חייבת להתבצע על חומרים עשויים 100% כותנה ונטולי חומצה לחלוטין ( acid free ).

2. הדפסת התמונות חייבת להתבצע באמצעות מדפסת דיו אמנותית, כגון ה Epson 11880 המשמשת את מוזיאון הלובר בפאריז (חלק מהתמונות המוצגות בלובר הינן רפרודוקציות למניעת נזקים).

3. קובץ המקור של הדפסי התמונות צריך להיות ברזולוציה של לפחות 180 dpi בגודל של 1 מ”ר.

4. הדפסת התמונות צריכה להתבצע ברזולוציה של לפחות 720 dpi ורצוי 1440 dpi לתמונות אקריליק, צבעי מים וצילומי ש”ל.

5. התמונות המשמשות את ההדפסים , חייבות לקבל אישור של זכויות יוצרים על המקור (גם אם הצילום הינו של תמונה שכבר אין עליה זכויות יוצרים).

הדפסי התמונות האמנותיים של הום גאלרי עומדים בכל התנאים הנ”ל לייצור הדפסה על קנבס או הדפסת תמונות על נייר פיין ארט ברמה האמנותית הגבוהה ביותר.

הום גאלרי הדפסה אמנותית על קנבס זכוכית אקריליק וגבי מיטה

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.